#11 – Beyond Digital m. Sally Khallash: Sådan øger du din performance med systematisk brug af adfærdsøkonomi

af | 13 feb 2018 | Alle, Teknologi & Mennesker |

  • I dette afsnit er vi på besøg hos Founding Partner i Behavioural Strategy Sally Khallash.
  •  
  • Sally ved en masse om hvad der driver mennesker, og DET er vigtigt i en verden der bliver mere og mere digital.  Hør særligt mere om de kommercielle sider af digitaliseringen, herunder prispsykologi og kundeoplevelses design.
  •  
  • Sally Khallash er Cand.scient.pol., MPA Harvard Kennedy School, forfatter og foredragsholder
  •  
  • Sally er en yderst rutineret foredragsholder, der gennem årene har holdt flere hundrede foredrag og key notes både herhjemme og i udlandet. Hun har studeret på Oxford og Harvard.
  •  
  • Sally Khallash holder skarpe og aktuelle foredrag om adfærdsdesign, strategi og hvordan man træffer bedre beslutninger, noget som hun selv har undervist i på Harvard og på CBS samt arbejdet med i form af forskellige konsulent- og forskningsprojekter.
  •  
  • Sally Khallash har skrevet flere bøger blandt andet bogen Beslutningsstrategi hos DJØF Forlag, en bog som undersøger hvordan ledelses- og organisationsbeslutninger kan forbedres. Bogen har fået utroligt flotte anmeldelser, blandt andet i Børsen der giver den fem ud af seks stjerner og skriver: “‘Beslutningsstrategi’ er bogen om, hvordan beslutningerne bliver bedre. Det afgørende er ikke analyserne, der ligger til grund for beslutningerne. Det er processerne, som udgør den afgørende forskel.” Afsluttende understreger Børsen også, at bogen er “en af årets bedste ledelsesbøger på dansk, hvor de beskæftiger sig med det, en topchef skal bruge det meste af tiden på”
  • Hør bla. hvordan:

  • – Vi er forudsigelige irrationelle væsener
  • – Du prisætter korrekt  efter hvad kunderne ønsker, efter fairness principper
  • – 3 principper forklarer performance optimering
  • – Kun 8%  af succes er gjort af data, teknologi og finansielle tal. Hvad er resten gjort af?
  • – Mindre tid på analyse, mere tid på eksekvering giver bedre resultater
  • – Hypoteser og falsificering er nødvendige når du arbejder med data
  • – En milkshake kan lære dig om hvad for et job dit produkt er sat i verden for at løse