#09 – Beyond Digital m. Rasmus Lynge : Sådan driver du innovation, og digital transformation i en kompleks virksomhed med 225 år på bagen

af | 30 jan 2018 | Alle, Teknologi & Mennesker |

  • I dette afsnit er vi på besøg hos Koncernkundedirektør Rasmus Lynge.  Rasmus er en af de mest kundecentriske, fremsynede og innovative topledere i Danmark.
  • Rasmus er i spidsen for en række spændende initiativer, hvor han med sin enorme viden og mangeårige erfaring, kan bidrage til og sikre, at Alm. Brand fortsat står godt rustet i konkurrencen om kunderne.
  • Alm. Brand er på vej til at blive en moderne og offensiv virksomhed, der har styrket sit fundament de seneste år, hvor ordentlighed og dedikation gennemsyrer alt i virksomheden. Virksomhedens grundlag for de kommende års udvikling tager afsæt i at være tæt på kunden og tilbyde enkle kvalitetsløsninger.
  • Alm. Brand har en klar konkurrencefordel ved at være lille nok til at kunne agere rettidigt i et konkurrencepræget marked, og stor nok til at være effektiv, som følge af en moderne – og fleksibel IT platform.
  • Set udefra har Alm. Brand gang i nogen banebrydende tanker og er first-movers på en række spændende områder, der ikke kun er innovative, men samtidig også sikrer den fremtidige kundes behov. Herunder:
    • – Særlige forsikringer til de unge – www.Yndlings.dk, forsikring af droner.
    • – Et holistisk perspektiv om at hjælpe danskerne til et bedre liv, ved at sikre deres økonomi på Livets vej / den økonomi du kender i dag (Bank), den der kommer i fremtiden (Pension), og den du ikke kender (Forsikring).
  • Rasmus søger en del af sin inspiration i udlandet og giver den gerne videre som en efterspurgt foredragsholder.
  •  
  • Hør blandt hvordan:
  • – Det er vigtigt i fremtiden at have større visioner på kundernes vegne.
  • – Der sker et skifte fra sagsbehandlere, til medarbejdere der har innovation, og relationer i centrum.
  • – Fremtidens medarbejderes kompetencer ændres i en verden, der konstant er præget af digitalisering.
  • – Et blåt finansielt selskab arbejder med et rødt hjerte centralt i strategien.
  • – Det kræver mod, styrke, og sårbarhed hos topledelsen for at kunne skabe rejsen.
  • – Det at arbejde, med teknologien i flow, gør forskellen.
  • – Et reguleret kundefjendsk flow kan ændres til gode kundeoplevelser.
  • – 74% af danskerne siger, at de får et lykkeligere liv, hvis der er styr på privatøkonomien.
  • – Lederens rolle er at tolke på de teknologiske muligheder og sætte dem i egen kontekst
  • – En klar beslutning om at forbedre kundeinteraktionen har løftet NPS scoren fra 17-49 på ganske få år, B.la. ved at balancere empati og digitale værktøjer
  • – Man gør sig fortjent til kundernes tillid i en digital verden, med ordentlige handlinger
  • – Man kan bruge teknologien til at hjælpe medarbejderne til at navigere
  • – Det at blive meget bevidst om at det er en evolution fremfor en revolution